Translate

INGLÉS 3º

Miércoles, 18 de marzo de 2020


PRUEBAS DE DIAGNÓSTICO
Hello everyone!
I had planned for this session a different class based on the realization of the individualized tests carried out last school year. It’s supposed that they will be carried out next May, so I had thought that it would be great to start practicing from now on, being also a way to revise everything learnt during these months. The more they practice with this exam format, the more confident they’ll feel when facing the real exam. In the PDF document, you will find the English booklet and, below, the audio link for the listening activities. You don’t need to print the booklet, just copy the answers in a piece of sheet while looking at the computer. Regards!

¡Hola a tod@s!
Para la sesión de hoy había planeado hacer una clase diferente basada en la realización de la prueba de evaluación individualizada que se hizo el año pasado. Este curso, se llevarán a cabo durante el próximo mes de mayo, es por ello que había pensado en empezar a practicar desde ahora, siendo además un gran recurso para repasar todo lo aprendido durante estos meses. Cuanto más practiquen con este formato de examen, más seguros y cómodos se sentirán al hacer el suyo real. En el documento PDF encontraréis el cuadernillo del área de inglés y, más abajo veréis el enlace que os lleva al audio de las actividades de escucha. No necesitáis imprimir todo el cuadernillo si no queréis, podéis simplemente anotar las respuestas de cada ejercicio en un folio mientras observáis el ordenador. ¡Un saludo!




AUDIO


Martes, 17 de marzo de 2020


St, Patrick´s Day

Let’s make different activities to get to know better this Irish festivity:
1.    Watch a Power Point Presentation (see the link below)
2.    Learn some vocabulary (see the PDF document “St Patrick’s Day Flashcards”)




3.    Song. Listen to a song in youtube (DON´T LOOK) and complete the missing words (see this song activity in the PDF document). Listen to the song twice and, then, you can look at the video of the song to correct it!


4.    Wordsearch to consolidate the vocabulary


Hagamos diferentes actividades para conocer mejor esta festividad irlandesa:
1.    Ver una presentación de Power Point en el enlace que se indica más abajo.
2.    Aprender vocabulario relacionado en el documento PDF (flashcards)
3.    Canción. Escucha la siguiente canción en youtube (SIN MIRAR) y completa las palabras que faltan (el documento de esta actividad está en PDF). Escucha la canción dos veces y, después, ya puedes mirar al vídeo para corregir.

 





Lunes, 16 de marzo de 2020

Arts and Crafts: "Create a slogan"


Taking into account that we’re going to start the unit 5 “Recycling” in the English subject and that we must create a slogan related to a picture in the area of Arts, you must create a slogan to make people aware about how to take care of the environment. You may see some examples below to take ideas. Once the slogan is finished, you can send me a picture of it to ClassDojo.
(A slogan is a short sentence with a strong meaning)

Teniendo en cuenta que vamos a comenzar con la unidad 5 de inglés “Reciclando”, y que debemos crear un slogan relacionado con una imagen según lo establecido en el área de Arts, debéis crear un slogan para concienciar a la gente sobre cómo cuidar el medio ambiente. Podéis ver varios ejemplos más abajo para coger ideas. Una vez finalizado el trabajo, podéis mandarme una foto del mismo a la aplicación ClassDojo
(Un slogan es una frase corta pero con mensaje directo)

Material Necesario:
Sheets, cardboards, crayons, scissors, markers, pencil, rubber… Don’t forget creativity! J

You can use the digital dictionary www.wordreference.com to look up words!